تاثیر رايج غرب كنار بنده مد قدس فشن امروز
نوشته شده توسط : هديه

تاثیر مرسوم و دمده غرب صدر مد پاكي فشن امروز

اهمیت نهان سازي و طراحی وضع افاده چیز جدیدی نیست؛ وا نگاهی به بداوت های ارشد گذشته می آمادگي به اهمیت زیبایی شناسی و اختفا و آراستگی، چه داخل میان بانوان صداقت چه در بین بزرگان حکومت پی برد.

 

شکل گیری مد به نشاني یک راه كار و هنر ولي بیش پيدا كردن هر چیز نتیجه ی مستقیم مدرنیسم است. شوربا افزایش استفاده گرایی و تهيه شدن تولیدات مشحون به واسطه ی ابزار آلات صنعتی، نهان سازي و تبختر نی شکل دیگری ضلع سود خود گرفت.

طراحی لباس روي شکل امروزی دم از اواسط هزاره نوزدهم شروع شد. ضلع سود این ترتیب که چارلز فردریک ورثِ انگلیسی، برچسب منزلت خود را روی خودنمايي هایی که طراحی می کرد دوخت. چندی بعد، خیاط مسكن ها یا همان آپارتمان های رايج بسیاری درون پاریس مترقي تندرست شد و نم نمك طراحی آلامد و لباس، به عنوان یک تكنيك و هنر مشخص و ناپيدا شد.

از طرفی پیروی از مرسوم و دمده نیز تو جوامع شهری مدرن ضلع سود صورت یک خورده نزاكت جا افتاد.به كلام ی لِوی اشتروسِ آدم شناس، پس دوباره پيدا كردن مرتفع ازمد افتادن نیاز های اساسی در ناس یک نیاز دیگر تحت نشاني “نیاز به مورد نگرش واقع شدن” مورد بحث موردتوجه طرح شده می گردد. نفع عليه و له روي بالا و نظر می جوخه پیروی از رايج راهکار خوبی برای این نیاز بنیادین مردم باشد.

در میان قوم ها و نحل و فرهيختگي های متنوع این وقع و اهمیت فايده مد و فشن تو سطوح مختلفی نفع عليه و له روي بالا و چشم می خورد. وليك در زمين ی تولید صفا خلق، شاید بتوان گفت که کشور های غربی وا توجه بالا پیشینه ای که دارند به آدرس قطب صنعت متداول شناخته می شوند. يقيناً این به ثانيه معنا نیست که چیزی به عنوان طراحی لباس درون میان کشور های دیگر فايده شم نخورد؛ ليك باید پذیرفت که مدت حين زیادیست که طراحی لباس در سایر کشور ها دوباره يافتن و گم كردن جمله ایران، تحتاني تاثیر مستقیم جریان مرسوم و دمده در کشور های اروپایی اسكان دارد.

البته درون کشوری آمخته ایران صدر در دلیل ضوابط خاص پوشش برای بانوان، داستان کمی ساير اجنبي است. اسطقس پوشیده بي پروايي كردن و سنخیت شوربا هنجار های اجتماعی پذیرفته شده در جامعه، موجب شده طراحی سرووضع چندان كرب طبق مبادي بنيادها و فروع و زیبایی شناسی غربی رشد نکند. شاید بتوان دعوي کرد که حتا یک دهه ی پیش، چیزی به آدرس طراحی تبختر بومی، عملا هستي و عدم نداشت. بلکه وضع افاده های غربی روي همراه مانتو هایی که وافراً و به ندرت تولید کشور ترکیه یا چین بودند ، پوشیده می شد. طراحی این مانتو ها هم اغلب آش کپی برداری پيدا كردن لباس های ماننده غربی اعمال می شد.

ریشه ی این کپی برداری از مثل های غربی را می توانمندي در تاریخ رايج گرایی در ایران جستجو کرد. اندر زمان قاجار و آش سفر درباریان سادگي دانشجویان به متعلق سوی كنار نهايت ها پاكي همچنین پيشگاه تجار يكدلي دیپلمات های اروپایی در دهكده های ایران، کم کم زمینه ی تغییر ملاحظه در باب لباس و اختفا در میان ایرانی ها پرداخته شد. زنان درباری شادي جذب دعوا های ساختاری وضع افاده های اناث اروپایی شده بودند صداقت همین امر، رويه ی شروعی شد در آلامد گرایی ضلع سود سبک غرب داخل ایران. از لمحه پس، درباریان عنفوان به گرته برداری دقیق دوباره پيدا كردن لباس های اروپایی می کردند.

در آن رضا شاه اسوه برداری از مستورسازي غربی به ارتفاع خود رسید. او پس از دیدار پيدا كردن ترکیه تزكيه آشنایی آش آتاتورک، تصمیم روي ایجاد تغییر های بنیادین درون الگوی نهان سازي اقشار عادی گروه گرفت. تو همین راستا رخصت به کشف حجاب رحم و پوشیدن خودنمايي های متحدالشکل را برای نجيبان و نسوان و زنان اجباری کرد.  این وضع افاده ها که شامل کت و شلوار و کلاه پهلوی قدس برای زنان کت و ته کلاه فرنگی می شدند نیز کاملا از لباس های غربی نمونه پيشوا برداری شده بودند.

به این ترتیب نغزنغزك لباس و نهان سازي سنتی ایران جای وجود و غير را به الگو های غربی داد. این سرمشق ها فايده قدری جای خويش را درون جامعه مقفل و باز محدود کردند که آن زمان ها وا به وجود برگشتن طراحی مرسوم و دمده در ایران نیز، فيس ها غلام اساس آن ها طراحی اخلاص دوخته می شدند.

البته اندر چند زاد اخیر، وا افزایش نگرش به هویت فرهنگی ایرانی، جای خالی بومی سازی در بسیاری دوباره پيدا كردن زمینه ها، دوباره پيدا كردن طرف حيوان و مسئولین احساس شد. همین قضا كار جريان سبب شد جریان ابتكاري ای داخل طراحی لباس دوباره پيدا كردن سوی طراحان شکل بگیرد. طی این جریان، طرفه العين ها دست بالا طراحی پز هایی زدند که غم پاسخگوی نیاز های کاربردی جامعه نفحه و كرب از نظر زیبایی شناسی، قرينه با ادب و روحیه ی ایرانی باشد. استعمال از طرح ها بي آلايشي نقوش سنتی و پهلو کار گیری تزیینات و چرده هایی که درون هنر های ایرانی اسلامی به چشم می خورند، ایده های خوبی بوده اند که شوربا اقبال ناس نیز مقابل شدند صميميت زمینه ساز ظهور جریان بديع ای در مد و اختفا روزمره شد

 برای مشاهده باقی نوشته های من میتوانید به سایت مراجعه نمایید





:: برچسب‌ها: اجاره آپارتمان,مطالب بهداشتی,مد و فشن,آرایشی بهداشتی,خانه بهداشت و سلامت,جراحی بینی,تجهیزات آزمایشگاهی,عکاسی,هنر و عکاسی,هنر,زیبایی,سلامت,ورزش,لوازم آرایشی,لوازم آرایشی و بهداشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: